Direktlänk till inlägg 28 september 2014
På mattelektionen i veckan, arbetade vi med problemlösning i halvklass. Jag gick igenom med barnen vilka steg man bör gå igenom när man får en problemlösningsuppgift och sedan använde vi oss utav den när vi alla tillsammans skulle lösa problem. Barnen fick även arbeta med positionssystemet då jag skrev upp fyra olika typer av tallinjen, där de skulle fylla i de tal som saknades. Klurigt, men vi löste det tillsammans. Carro .
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 | 4 | 5 | 6 |
7 |
|||
8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 |
14 |
|||
15 |
16 |
17 | 18 | 19 |
20 |
21 |
|||
22 |
23 |
24 | 25 | 26 |
27 |
28 | |||
29 |
30 | ||||||||
|