Direktlänk till inlägg 26 september 2013
Vi har gått från sortering av djur och växter till näringskedjor och nu har vi börjat titta på ett av de djur som eleverna träffar på ofta. Nämligen myran. Förra veckan fick eleverna rita myror så som de tror att de ser ut och sedan fick de i uppdrag att fota myror genom lupp under sin naturdag. I onsdags tittade vi på bilderna på myrorna och diskuterade hur de ser ut. Vart sitter benen fast? Hur många delar har kroppen? Och så vidare. Eleverna fick sedan rita en myra med bilder som utgångspunkt. Eleverna fick också ställa frågor om myror som vi ska försöka finna svar på nästa vecka. Det blev frågor som: hur gammal blir en myra? Hur stort känns ett träd för en myra? Varför finns det ingen myrkung?
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 | 4 | 5 | 6 |
7 |
8 |
|||
9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 |
15 |
|||
16 |
17 | 18 | 19 | 20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 | 25 | 26 | 27 |
28 |
29 |
|||
30 |
|||||||||
|