Alla inlägg den 7 april 2014

Av Maja, Johan, Ove - 7 april 2014 14:51

Som mattelärare gäller det att man hela tiden stämmer av med eleverna att de verkligen förstår talen de arbetar med och hur man använder t.ex de olika räknesätten. Därför brukar jag regelbundet ge eleverna diagnoser som stämmer av om de förstår och kan använda sig utav de olika räknesätten. Vi har hittills gjort två olika diagnoser. De är en sammanfattning av de tre kapitel vi arbetet med under terminen. Till matteboken finns det en matris som jag använder mig utav för att se vad eleverna skall kunna i slutet av kapitlet och tillslut i slutet av årskursen. Den matrisen utgår från vad det står i lgr11 om vad eleverna skall kunna i slutet av årskurs 3. Underlagen till matrisen blir då diagnoserna, matteboken, extrapapper och matteläxorna och detta underlättar enormt när jag sedan skall skiva omdömet. Man kan säga att jag har koll på läget helt enkelt :) /Carro

Presentation


Hej och välkommen till Friskolan Hästens klass 1!

Följ med oss på våra härliga äventyr i skolan och på fritids. Kommentera gärna det ni läst, så vi vet att ni är med på vår resa under terminen. Mycket nöje!! /Ettan
0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards