Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Första matteflippen

Av Maja, Johan, Ove - 9 februari 2014 16:57

Hej på er! Nu har jag skapat en "vacker" flipp som ni kan kolla på inför läxan som ni fick i fredags.  Jag har som mål att lägga upp en flipp i veckan och även att ibland skall barnen få göra det för att t.ex visa er hur de tänker när de jobbar med ett nytt räknesätt eller liknande.  När jag skapar flippar använder jag mig bland annat utav en app som heter "Educreations". Skall ni kolla på flippen via er "smart phone" måste ni tyvärr ladda ner den appen, men den är helt gratis och barnen tycker den är superrolig. Där kan de göra fina filmer och presentationer till er! Om ni sitter vid en dator är det bara att klicka på länken så kommer ni till filmen.  http://www.educreations.com/lesson/view/mattelaexa-1-caroline/16874484/?ref=app Hoppas ni uppskattar den :) /Carro

 
 
Ingen bild

Marie, Kerstins mamma

9 februari 2014 22:59

...appen verkar bara finnas för iphone... :-(

Maja, Johan, Ove

10 februari 2014 09:36

Jag såg det!!! Men kolla på en dator annars :) ska se om jag kan göra det på något annat sätt nästa gång! /Carro

 
Ingen bild

Fanny, wilmas mamma

10 februari 2014 21:12

Flippen var absolut en Flipp!:)
Tydligt illustrerad och pedagogiskt utförd!
Tackar vi så mkt för och hoppas på fler! Väldigt smart och rolig app men den verkar enbart funka till IPad och inte till smartphones.

Maja, Johan, Ove

10 februari 2014 21:51

Ja, det var väl floppen.. Trodde den skulle både funka i telefonen och alla smartphones. Ska försöka mig på en annan metod till nästa flipp :) /Carro

 
Ingen bild

Anna Lilja

11 februari 2014 21:07

Kanon, roligt. Och jag som var skeptiskt till unga lärare från början (det gick över fort!!!). Men vid start av 6-års tänkte jag att nog måste det väl vara bäst med en barsk tant som fröken :-) Men sedan dess har jag fått backa på den punkten många gånger. Och jag gör det igen, efter att ha stiftat bekantskap med en flipp :-). Tack Carro! /Anna

 
Ingen bild

Sussi, Noahs mamma

12 februari 2014 19:42

Noah höll på att flippa ur av förväntan innan vi kom till skott att se flippen och göra matteläxan! Därav såsfläckarna på pappret -vi hann inte ens torka av bordet efter middagen innan han var igång med den. ;D
Tummen upp för flippar!!!

 
Ingen bild

Maggan

13 februari 2014 22:11

Så härlig utveckling med Flippar! Bra jobb Carro!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja, Johan, Ove - 7 februari 2018 19:49

Härlig, vintrig dag vid Farstsnäset. Sex stationer med olika spännande uppdrag där vi tränar både knopp och kropp! ...

Av Maja, Johan, Ove - 29 januari 2018 16:20


Här är några av de kurser som erbjuds på fritidstid på tisdagar och onsdagar. ...

Av Maja, Johan, Ove - 23 januari 2018 12:38


Dagens datum och dagens namnsdagsbarn presenteras alltid på samlingen. Därefter berättar Johan om dagens schema. ...

Av Maja, Johan, Ove - 23 januari 2018 12:17


En hälsning från Draken Gulleplutt. Hen mår bra och har fått många nya kompisar och på helgerna får jag komma hem till någon av dem. ...

Av Maja, Johan, Ove - 16 januari 2018 10:56

Idag hade vi bollträningspass. Kasta, fånga och passa med olika typer bollar. Vi avslutade med massage. Idrott är kul och vatten är gott! ...

Presentation


Hej och välkommen till Friskolan Hästens klass 1!

Följ med oss på våra härliga äventyr i skolan och på fritids. Kommentera gärna det ni läst, så vi vet att ni är med på vår resa under terminen. Mycket nöje!! /Ettan
0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards