Direktlänk till inlägg 21 november 2014
I onsdags på svensklektionen arbetade vi vidare med maketemetoden. Barnen fortsatte sitt arbete med berättelsen om ett djur, i par, för att sen få en ny utmaning. Varje barn fick ett bildkort som de sedan skulle använda som utgångspunkt i en ny berättelse. Först skulle de skriva ett sk. Karaktärsschema, där de skulle beskriva sin huvudkaraktär utifrån hur hens fysiska egenskaper, psykiska samt hur huvuhudkaraktärens omgivning är. Efter det skulle de börja skriva en sk. Berättar-10:a om sin karaktär och utifrån bildkortet. De som blev klara med det fick börja renskriva sin berättelse utifrån berättar-10:an. Superkul tyckte vi alla. Det ska bli spännande att få både läsa och höra allas fantasifulla berättelser. /Carro och Angelica
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | ||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 |
9 |
|||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | |||
17 |
18 | 19 |
20 |
21 | 22 |
23 |
|||
24 |
25 | 26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
|