Direktlänk till inlägg 16 maj 2014
På torsdagar har vi en timmes boksamtal. De senaste gångerna har vi delat upp klassen i två grupper, en för läsförståelse och en för läsflyt. Vi har i de olika grupperna fokuserat på olika saker och kunnat anpassat lektionen efter elevernas behov. T.ex har vi arbetat med storboksläsning där eleverna följa med i texterna i både sin egna bok och den stora boken. Först får barnen bara lyssna och titta i texten, andra gången läste vi texten tillsammans och till sist fick de som ville läsa högt. Vi avslutade med att testa läsa texter och berättelser med olika typer av inlevelse för att visa hur betoningen och inlevelsen kan påverka textens innehåll. Vi avslutade helt enkelt med mycket skratt! /Carro
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 |
11 |
|||
12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 |
18 | |||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
||||
|